Autode taastamisega olen hobiks tegelenud juba üle 10 aasta; 2008a alguses leidsin, et julgen enda autode kõrval ka teistele oma abi sel alal pakkuda.
Nüüdseks on kunagisest vaba-aja nokitsemisest saamas põhitöö, raske ja vahel ka tüütugi see töö ju on, aga nii ta on ja mulle meeldib.
.
.
3. november 2008 jõudis minu töötuppa Ford Mustang Fastback, 1969.
Ei saa ka mainimata jätta, et Bruce`l, kes siiani rahulikult seina peal püsinud oli, pidi suurest üllatusest kitarr käest maha kukkuma, kui enda ees täies hiilguses oma lemmikautot nägi....:)
Auto on pärit Californiast ja oma vanuse kohta üsnagi heas korras, nagu enamus lõunapoolsematest osariikidest toodud ameerika või ka euroopa rauda ( - ka hästi säilinud jaguare; fiatte jne eurooplasi on sealt siiamaile tagasi jõudnud; endalgi üks selline garaazis...(http://www.carrating.org/car.php?6897)
Koos auto omanikuga seadsime taastamistööde eesmärgi, et tulemuseks peaks olema pea samaväärses korras masin, nii nagu ta 69ndal aastal liinilt maha veeres.
Seega, ette tuleb võtta nö. nut & bolt restoration...
Kere, iseenesest päris hästi säilinud, on USAs üsna hiljuti uuesti üle värvitud, aga töökvaliteediga ei saa kuidagi rahule jääda.
Üks näide: ülevärvitud ukseluku sulgurid:
Nii võib, aga ei ole ilus.
Veel üks näide kiirest ja odavast kere värvimisest :
Ligi 40a vanal autol peaks ikka sellised pisikesed keretihendid värvimise puhul ära vahetama.
Mootor on Fordi 351 small block, mis jäksab sõita täitsa piisavalt ning on täiesti töökorras - ilmselt on sellega ka varasem selle auto omanik(ud) põhjalikult tegelenud. Piisava kütusekulu eest hoolitseb 4 auguga Holley + Edelbrooki sisselase.
Mootori juures suurt tööd vast polegi - vahetada tuleks vaid nukkvõll, karburaatori rem. komplekt ning vähe paremini, kui praegu, panna käima esimene rihmamajandus.
Ärapõletatud kütuse juhivad minema 4-1 torukollektorid - need oleks ilmselt mõistlik mingi kaasaegse keraamilise kattega katta.
Käigukast, Fordi C4, toimetab rahuldavalt ja selle ülekäimiseks hetkel samuti vajadus puudub - käigud vahetatakse alla ja üles piisava kiirusega ja lekkeid/libisemisi pole.
Auto pidurdamise eest hoolitsevad vaakumvõimendi ning 4 võimsat trumlit, mis peatavad selle mitte väga väikese masina suht mängleva kergusega - ning mitte mingit vajadust pole hakata midagi vahetama (ketaste-supportite vastu), mida sellistel masinatel tihtilugu taastamise käigus tehakse.
Vaade tagapidurile:
Loomulikult, tahavad tegemist ka plekitööd, siin vaade põhjale ja läbi selle ka pisut põrandale...:
...ukse alumise serva auk suundus otsapidi salongi, see oli küll huvitav:
Roostet leidus veel koopa- ja ukseservades, põlledel, jne nagu ikka, aga eks pärast korralikku värvieemaldust ole täpsemalt näha.
0 kommentaari:
Postita kommentaar