Algasid lammutustööd.
Kõik poldid, kruvid ja mutrid, mis kere küljest sai maha keeratud, said ka hoolikalt pakendatud ja sildistatud:
Kõik ikka selleks, et iga tehase poolt paigaldatud detail ja ka selle kinnitusvahend pärast, kokkupanekul, täpselt samale kohale tagasi satuks.
Raha ei tee küll inimest õnnelikuks, aga aitab elada ometigi...). Autost leitud mündid (vanim oli aastast 1965 - ilmselt ka USAs on sellised tänaseks juba käibelt kadunud) said samuti hoolikalt pakitud. Pärast hea tuhatoosi visata, nagu polekski vahepeal midagi juhtunud....:)
Üldiselt, sujus lammutamine ladusalt, kirja panin vaid mõned üksikud seigad, mis huvitavamad või mille juures ka ise alul toppama jäin (s.o. ei teadnud, kuidas õigesti toimida)
Märgates kohalikus Würth`i putiigis ameerikast pärit tööriistu, läks ka kohe kaubaks; nii tähistasin esimese usa masina tekkimist oma töökotta. Uksetüüblite kangi läks kohe ka klaasiliistude eemaldamisel vaja:
Kõik tulid vaevata ja elusalt maha.
Klaasitihendtihend ise oli 40a vana originaal ja see sai lihtsalt "nuga":
Teades, millist kurja vaeva tavaliselt salongiosade kokkusobitamisel peab nägema, siis seekord sildistasin ja märgistasin seekord kõik salongikronsad, et oma tööd kokkupanekul veidikenegi lihtsamaks teha:
Üldiselt tulid mutrid-poldid taaskord kõik lihtsalt lahti, nagu tollkeermega alati miskipärast on. Vblla on küsimus keermeharja nurga erinevuses mm-keermest, vblla milleski muus, aga praktika näitab, et tollkeere on hulka lollikindlam.
Inglased (Jaguar ntx.) kasutab küll rohkem tolli peenkeeret, ameeriklased (Ford) pigem jämekeeret, aga lahti tulevad vanal autol ühtmoodi ja hästi.
Siin ka üks huvitav näide n.ö. "fordoloogiast". See piskikupesa
(suunatulede lüliti oma) peaks mahtuma läbi 0.3mm2 suuruse augu...Netis tuhlates selgus, et uus suunatule lüliti müüakse ilma pesata, (antakse lihtsalt kaasa), ja kui juhtmed läbi topitud, torgatakse nad ükshaaval ka pistikusse...:). Egas midagi, tuli peene torukesega vastupidi toimida ja juhtmed pesast välja võtta. Töötas küll. Lüliti ise on heas korras ja vahetusse ei lähe. Kui kroomitud käepide välja arvata, mida ka eraldi müüakse....
Vaiba alt tuli välja selline "dokument":
Tänapäeva autosid koostavad enamuse robotid liini peal ning, kõigepealt, kinnitatakse kuhugi raami külge väike chip, kus on peal kõiksugu andmed tulevase auto varustustaseme, sisevärvi jne kohta.
Kere, sõites mööda liini järgmisse komplekteerimiskohta, loeb kõigepealt koosterobot (või turbaniga inimene kiibilugejaga) sealt vajalikud andmed ja siis kinnitab külge vastavad osad. Või jätab ntx. kondi lüliti paigaldamata ja paneb ainult plastkatte...Seetõttu ongi võimalik, et sama liini pealt sõidavad vaheldumisi maha ntx. Opel Omega 1.8 plank ja Cadilac Catera 3.0 kõik jutud. (sattusin kunagi ühes saksa depressiivses väikelinnas Bochumis seda täitsa juhuslikult pealt nägema; vblla oli see ka Rüsselheimis, täpselt ei mäleta)
Tulles nüüd Fordi juurde tagasi, tundub mulle, et see kolletanud paber oligi tollal see nö. chip, kus kõik selle auto varustus kenasti kirjas.
Andmed, igal juhul, klapivad. Ja sain teada, et esivedrul peaks miski roheline värviplärakas peal olema...:). Egas midagi, teeme pläraka...
Ilmselt peab see olema midagi taolist:
0 kommentaari:
Postita kommentaar