CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

kolmapäev, 26. november 2008

3. Kere puhastamine vanast värvist

Kui kere viimseni lahti võetud, võis alata vanast värvist puhastamine.

Üldjoontes jaguneb autokere värvieemaldus kaheks suureks kategooriaks: mehaaniline ja keemiline.
Mehaaniline meetod seisneb tavaliselt mõne abrasiivmaterjali kasutamises, alates lihtsast liivapaberist kuni suruõhuga granaatidega pritsimiseni välja. (kivimit moodustavat mineraali ikka pean silmas - ameeriklaste mingi uusim leiutis...- kõik võivad ka ise sellest viimasest Hot Rod`ist lugeda: http://www.hotrod.com/howto/hdrp_0606_paint_stripping_basics_tips/index.html)


Kuna Eestis kuuldavasti isegi lihtsa soodapritsi teenust veel ei pakuta, siis otsustasin neid kahte meetodit kasutada kombineeritult. Ehk siis siledatelt pindadelt võtta värv maha keemilise meetodiga ning põhi, koopad jne viia tavalisse liivapritsi.

Ühtlasi taas lubasin endale, et kui kunagi aega saab, tegelen selle teemaga süvitsi; e. leian ruumid, ostan võimsa kompressori ja paar tonni söögisoodat ja rohkem polegi midagi vaja.


Nagu 40aastasele masinale kohane, tuli värv kerelt maha kiht-kihilt, vahepeal sekka ka kõvemaid pahtlikihte.
Mõned vahepildid värvikraapimisest - tagatiib tahab veel teha:




Katus hakkab juba looma:




Töö ise käib nagu ikka - värvieemaldi umbes pooleruutmeetriste laikudena peale, värv kaabitsaga maha ja nii umbes 95 korda, kuni kõik haljas.

Oma varasemate projektide juures ( neist eelviimane siin: http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=17930 )olen katsetanud kõikvõimalikke meil saadaolevaid värvieemaldeid ja ikkagi on selgunud, et kõige kangem (s.o. kõige paremini toimiv) on lõunanaabrite lätlaste KRĀSAS NOŅĒMĒJS. Hind ka soodsaim. (81.- eeki/liiter)



Kuna euroopa liidu inimestele selline aine on tervisele kahjulik (nagu ka kraanikausi puudumine väikepoodides, hõõglambid, rehvide parandamine nööriga, haisvad mittevesialuselised värvid jne, nimekiri on lõputu...), siis kardan, et varsti keelatakse sellise aine müük ära. Eitea, kas peaks igaks juhuks paar alusetäit tagavaraks ostma...



Õnneks Läti on lähedal. Ja nüüd “atļauts smēķēt”, nagu siit lõunapool öeldakse...:)











Lõppviimistlus tuleb niikuinii teha värvieemalduskettaga.

0 kommentaari: