CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

teisipäev, 5. oktoober 2010

8. Kere alumiiniumosade remont



Teisest maailmasõjast alguse saanud alumiiniumpleki tootmise produkti (Suurbritannia tegeles üsna tõsiselt lennukite tootmisega) ülejääke on selle auto kere juures kasutatud päris palju:

  1. Esitiivad
  2. esiistmete alune paneel
  3. kõik põrandaplekid
  4. auto tagumine osa 
  5. katusepaneel

Esitiivad puurisin tükkideks ning neetisin neljast tiivast uuesti kaks kokku.
Keevitada seda alumiiniumi poleks olnud mõtet - juba ammu on kindlaks tehtud, et nii vana metalli puhul see pole võimalik.

Esiistmete paneelil vahetasin küljetükid ning lappisin neetidega mõned augud.

Põrandaplekid lõikasin alumiinumlehest lihtsalt uued - tegu on täiesti tavalaliste tasapinnaliste plekkidega.
Alla neetisin uued alumiiniumist õiges mõõdus tugevdustalad.

Tagaosal vahetasin põranda ning esiosa. Küljed ja tagatiivad jäid vanad.

Katus õnneks mingit remonti ei vajanud - ainult, kuna tegu oli nö. Safari katusega (Land Rover Safari roof = topeltplekk - esimene püüab päikesekuumuse kinni ning teisega on õhuvahe, kust tuul läbi käib - see pidi kõrbes ilma konditsioneerita autos elada laskma), siis lahti kokku poltimine enne ja pärast värvimist.

Kuna neetimist oli kohutavalt palju ja käsitangidega töötades oli käsi pärast esimest viitekümmet neeti juba valus, siis mõttekas oli muretsega ka suruõhuneedipüstol.









































reede, 20. august 2010

1. Cadillac Fleetwood 1967 pisiremont


Operatsioonisaali jõudis see masin järgmiste muredega:

  1. Mootoriruum nägi pisut roostene ja kole välja.
  2. Üks väljalaskekollektoritest lekkis.
  3. Roolivõimendi lekkis.
  4. Esiistet polnud võimalik edasi tagasi liigutada. (see käis tal, nagu kõik ülejäänugi, elektriga)
  5. Esiuste elektriliste kolmnurkakende liigutamine ei toiminud.
  6. Elektriaknad ei töötanud.
  7. Automaatne kliimasüsteem (jah, see oli juba sellise aastaarvuga autol olemas !!! )  ei töötanud.
  8. Käigukast lekkis.
  9. Tehasest algselt peal olnud nahkkatus oli puudu.
  10. Kõik, mis töötas vaakumi jõul, oli rivist väljas.
  11. Starter vahel töötas, vahel mitte.
  12. Mootor ei hoidnud külmalt kõrgemat pööret.

Kõik asjad, k.a. kliimasüsteem said korda.

kapotialust sai pisut värvitud, klapikaaned värvitud jne
mõned algselt galvaniseeritud detailid üle tsingitud
Väljalase keevitusega parandatud
roolivõimu toru uus tehtud
esiistme mootori sidur asendatud (piltidel on ajutine variant!)
kolmnurkakende hammasrattad (silumiinist!) uued peale keevitatud. (ajutiselt - täna saab neid ka terasest tehtuna tellida.)
akende lülitid - juntmed üle käidud
kliimaplokk puhastatud, klemmid vahetatud, vaakumijagaja taastatud
temp. andur häälestatud
spidomeetri trossi ajami simmerling vahetatud
kõik vaakumilekked kõrvaldatud + torud vahetatud 
starter remonditud
mootori külmkäivitussüsteem elustatud
nahkkatus uus õmmeldud ning külge liimitud. (tegija: Vello Leimann )
kliimapumbal tihendikomplekt vahetatud ning süsteem R12 asendusgaasiga täidetud. 






























esmaspäev, 2. august 2010

7. Kere terasplekist osade remont



Kere juures on terasplekki kasutatud järgmiste detailide juures:

- esimene lukupaneel
- torpeedoplekk
- B piilarid koos lävekarpidega.

Need kõik vajasid tõsist remonti.
Lukupaneel oli nii mäda, et sai hangitud teine, kasutatud osa. See vajas samuti plekitööd.
Täpselt sama oli ka torpeedoplekiga - originaali enam taastada polnud mõtet.
Doonorosal said vahetatud jalgade ees olevad plekid.

B piirarid olin sunnitud remontima, kuna nende saadavus oli hetkel null.


















pühapäev, 18. juuli 2010

1. Rover P5, kokkupanek.


Sellegi auto remonti oli alustanud keegi teine ning kokkupanek oli mingil põhjusel jäänud pooleli.
Tuli võtta ette raske töö koostada auto, mida nägid elus esimest korda ning mida ise lahti polnud võtnud.

Aga sain hakkama.
Külge said pandud kõik 4 tiiba (mis olid värvimiseks maha võetud), tuled stanged, küljeliistud, uksetihendid  jne.
Naaber sadulsepp ( http://www.hot.ee/autopolster/ ) õmbles istmetele uued nahad ning paigaldas Inglismaalt tellitud uue salongivaiba.

P.S. Seda, et vana auto tegemine jääb mingil põhjusel seisma, juhtub sageli.
Kas saab inspiratsioon otsa või lihtsalt väsid vaimselt ära kogu aeg lõputult ühe ja sama asja kallal töötades ning tulemust ei näe ega näe...
Üks mu sõber ütles kunagi selle kohta nii, et sama juhtuks siis, kui kunstnikule anda ette kilomeetrine lõuend ja paluda tal sellele maal teha.
On minul seda paar korda juhtunud ning paar korda olen lõpetanud ka teiste poolt alustatud töid.
See on normaalne.

Ja kui see nii juhtubki, siis tuleks pisut aega vahet pidada või, veel parem, tegeleda vahepeal muude asjadega.

Aga siin mõned ülevaated Roverist: