CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

teisipäev, 23. november 2010

1. Alfa Romeo esmane ülevaatus.

Olen ka ise pisut vanema ja haruldasema (Eestis on vaid üks veel) Alfa Romeo omanik ( selle auto taastamis- või, õigemini väljendudes, remondilugu on siin: http://klassikarent.ee/index.php?pg=sisu&id=62&keel=est ), olen kogu aeg mõelnud, et tahaks taastada ka mõnd nö. legendAlfat, s.o. autot, mis oleks pärit ajast, kus BMW oli veel Alfa kõrval poisike ning kus õige veoskeem käis ikka klassikaliselt: mootor + kast ees ning kardaaniga tagavedu.

21. november 2010 üks selline tõsine Alfa mu operatsioonisaali ka jõudis.

Siin esimene pilt garaažist, kus ta algselt seisis:




Õige nimi on tal Alfa Romeo GT 1300 Junior Unificato ja sünnikuupev 28. mai 1974.

Kust sünnikuupev nii täpselt teada on? Vastus on, et tehasest.
Auto omanik tegi sinna järelpärimise ning siin ka kiire ja korrektne vastus:

Dear Mister,

with reference to your request we are informing you as follows.

According to our documentation files, the chassis number AR 1284656 originally corresponds to an Alfa Romeo GT 1300 Junior (105.30), manufactured on the 28th May 1974 and sold on the 19th June 1974 to Alfa Romeo Germany.

The body colour is Alfa red (AR 501), with grey velvet interiors.

Yours, Sincerely,

Marco Fazio



Kas pole mitte super suhtumine...? Niiet pole ühtigi, et ainult Aston ja Porsche mäletavad omi vanu mudeleid...(ja hoolitsevad ka nende eest...)

Veel esmaseid pilte:
















Ja juba teatrisse jõudnuna (operating theatre):



Sõidukatse tegemiseks pidi kõigepealt lekkiva siduri kuidagimoodi tööle saama. Süsteem õhutas end ise ja pea see ka õnnestus.

Käigud lülitusid vana Romeo kohta hästi - vanadega tegelevad alfistid teavad ju neid terasrõnga taolisi sünkroneid, mida vanemad mudelid kasutasid ja mis töökorras olekus tagasid küll superkiire käiguvahetuse, aga kulusid tunduvalt kiiremini, kui tavalised, messingist koonus-tüüpi sünkronisaatorrõngad. Hind on neil tavaliselt, aga, kõrgem kui messingrüngastel ning vahetatakse tingimata koos kiguvahetusmuhviga, mis lisab kulusid veelgi...

Teadaolevalt Porsche poolt leiutatud terasrõngas-sünkrosid kasutasid ka vanemad BMW-d ja isegi MB mingil ajal.
Porsche ise kasutas neid kuni 86nda aastani; Alfa, aga 75e peal isegi kuni 1992.
Selle auto juures, tundus vähemalt, et nad töötasid.
Ju siis oli läbisõit väike ning korrapäraselt kastis õli vahetatud.

Mootor käivitus suht vabalt, tõmme oli rahuldav, aga tühikäigul natuke puterdas.
Jagaja, juhtmed ja küünlad (mis olid uued) tundusid korralikud, ilmselt siis seespool mingi viga...
Eks hiljem selgub.

Pidur oli vana ja pikalt seisnud auto kohta samuti rahuldav - 4 ketast vist isegi kõik töötasid kaasa.
Stendi polnud küll käepärast, aga miskipärast tekkis tunne, et pidurid, pärast kapremonti, ei lase üldse ilma tuvavööta sõita - kergeimgi vajutus võib juhi esiklaasi lennutada...

Igaks juhuks mõõtsin mootoril ka surved üle - kõigepealt kuivalt ja pärast koos vähese õliga küünlaaukudesse.
Tulemused kirjutasin lihtsalt klapikaanele:



Numbreid väga üksühele ilmselt võtma ei pea (tegu on ikka väga vana ja veneaegse, lisaks veel oma tehtud, survemõõtjaga); aga numbrite erinevusi ja muutumist peaks jälgima küll: neljas silinder ärkas pärast õlitamist ellu, aga esimene mitte.
Ilmselt on sel esimesel ikka mingi klapiviga.


.

teisipäev, 5. oktoober 2010

8. Kere alumiiniumosade remont



Teisest maailmasõjast alguse saanud alumiiniumpleki tootmise produkti (Suurbritannia tegeles üsna tõsiselt lennukite tootmisega) ülejääke on selle auto kere juures kasutatud päris palju:

  1. Esitiivad
  2. esiistmete alune paneel
  3. kõik põrandaplekid
  4. auto tagumine osa 
  5. katusepaneel

Esitiivad puurisin tükkideks ning neetisin neljast tiivast uuesti kaks kokku.
Keevitada seda alumiiniumi poleks olnud mõtet - juba ammu on kindlaks tehtud, et nii vana metalli puhul see pole võimalik.

Esiistmete paneelil vahetasin küljetükid ning lappisin neetidega mõned augud.

Põrandaplekid lõikasin alumiinumlehest lihtsalt uued - tegu on täiesti tavalaliste tasapinnaliste plekkidega.
Alla neetisin uued alumiiniumist õiges mõõdus tugevdustalad.

Tagaosal vahetasin põranda ning esiosa. Küljed ja tagatiivad jäid vanad.

Katus õnneks mingit remonti ei vajanud - ainult, kuna tegu oli nö. Safari katusega (Land Rover Safari roof = topeltplekk - esimene püüab päikesekuumuse kinni ning teisega on õhuvahe, kust tuul läbi käib - see pidi kõrbes ilma konditsioneerita autos elada laskma), siis lahti kokku poltimine enne ja pärast värvimist.

Kuna neetimist oli kohutavalt palju ja käsitangidega töötades oli käsi pärast esimest viitekümmet neeti juba valus, siis mõttekas oli muretsega ka suruõhuneedipüstol.









































reede, 20. august 2010

1. Cadillac Fleetwood 1967 pisiremont


Operatsioonisaali jõudis see masin järgmiste muredega:

  1. Mootoriruum nägi pisut roostene ja kole välja.
  2. Üks väljalaskekollektoritest lekkis.
  3. Roolivõimendi lekkis.
  4. Esiistet polnud võimalik edasi tagasi liigutada. (see käis tal, nagu kõik ülejäänugi, elektriga)
  5. Esiuste elektriliste kolmnurkakende liigutamine ei toiminud.
  6. Elektriaknad ei töötanud.
  7. Automaatne kliimasüsteem (jah, see oli juba sellise aastaarvuga autol olemas !!! )  ei töötanud.
  8. Käigukast lekkis.
  9. Tehasest algselt peal olnud nahkkatus oli puudu.
  10. Kõik, mis töötas vaakumi jõul, oli rivist väljas.
  11. Starter vahel töötas, vahel mitte.
  12. Mootor ei hoidnud külmalt kõrgemat pööret.

Kõik asjad, k.a. kliimasüsteem said korda.

kapotialust sai pisut värvitud, klapikaaned värvitud jne
mõned algselt galvaniseeritud detailid üle tsingitud
Väljalase keevitusega parandatud
roolivõimu toru uus tehtud
esiistme mootori sidur asendatud (piltidel on ajutine variant!)
kolmnurkakende hammasrattad (silumiinist!) uued peale keevitatud. (ajutiselt - täna saab neid ka terasest tehtuna tellida.)
akende lülitid - juntmed üle käidud
kliimaplokk puhastatud, klemmid vahetatud, vaakumijagaja taastatud
temp. andur häälestatud
spidomeetri trossi ajami simmerling vahetatud
kõik vaakumilekked kõrvaldatud + torud vahetatud 
starter remonditud
mootori külmkäivitussüsteem elustatud
nahkkatus uus õmmeldud ning külge liimitud. (tegija: Vello Leimann )
kliimapumbal tihendikomplekt vahetatud ning süsteem R12 asendusgaasiga täidetud.